24/6 Syros - Mykonos

Familjen Grut har stort motionsbehov och springer några km för att sedan bestiga ett berg på 270 möh. Rickard ristade in sitt namn på ett kors som fanns däruppe. Grannbåten hade tyskar som också hyrt av "Kavas" och fått problem både med masten och motorn. De trodde de skulle bli kidnappade när de egentligen erbjöds hjälp. Deras papper hade konfiskerats av polisen på ön. Mammorna och barnen går en långpromenad och får både glass, bröd och croissanter på vägen. När det var dags för avfärd gick vågorna höga men det blåste inte så farligt. Alla utom jag tyckte det var lika roligt som berg-och-dalbanan på Grönan medan jag trodde jag skulle dö. Jag satt med flytväst, vindjacka, solglasögon och var inte pratbar. Efter ett låååååångt tag rundade vi ön och kunde sätta segel. Mycket bättre! Vågorna var fortfarande 3-4 meter höga men var nu mer som en gunga. Snitthastigheten låg på 8 knop. Vi kommer så småningom fram till Mykonos och lägger oss på svaj i en vik med lååång sandstrand. Inga delfiner i sikte hittills. Under natten insjuknar Amanda och har 38.3 i feber och magont. Jonas föreslår blindtarmen och jag sover dåligt resten av natten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0