Båten

Som vanligt sken solen när vi steg upp för att ta oss till båten. Då Chloe och Manolis skulle på fest fick vi ordna med taxi med all packning och mat. Vi berättade att vi hade mycket packning men chauffören var säker på att det skulle räcka med en bil. Vi var dock tveksamma men stuvningen höll på i drygt 20 minuter och sedan såg bilen ut som en sprängfylld anka och då hade vi även hela sittutrymmet fullt med matkassar. Resan tog "endast" 55 minuter så vi överlevde.

Vid båten tog jag över ansvaret som kapten från Conrad för att få packa ner allt i båten då vi inte skulle få gå ombord innan kaptenen dök upp och deras flyg skulle komma senare på eftermiddagen.
Stuvningen av all mat och packning tog någon timme men sedan var allt på sin rätta plats. Skönt att få börja med lite struktur då vi ändå kommer vara 9 personer tillsammans i två veckor.

Grut kom vid 5-tiden till båten via buss från flygplatsen. Deras resa ner hade gått bra med endast en liten försening på 30 min med planet. Warzavas flygplats höll faktiskt minst samma kvalitet som Arlanda, men man körde visst fortfarande med sin valuta, Sloty.

Det blev snabbt en tjejpakt och en killpakt, eller om det nu endast var gruppbilder, men laddade för resa var vi alla.

Planen var att sticka iväg direkt för att slippa ligga i hamnen men vissa justeringar med båten samt sen middag hindrade oss att ätta ankar. Nu tar vi hela etappen mot Kea på 37nm under söndagen.

GoG-teamet


Kommentarer
Postat av: Mamma Tiemer

Jag skrattade när jag fick se taxi-bilen! Det skulle vara i Sverige! Kul med främmande kulturer! Hoppas ni inte förlorade något i kurvorna - för de fanns väl!



Här börjar vi äntligen få bättre väder!



Mamma T

2009-06-22 @ 22:32:39
Postat av: Mamma Tiemer

Jag skrattade när jag fick se taxi-bilen! Det skulle vara i Sverige! Kul med främmande kulturer! Hoppas ni inte förlorade något i kurvorna - för de fanns väl!



Här börjar vi äntligen få bättre väder!



Mamma T

2009-06-22 @ 22:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0